Cele szkolenia/ korzyści z udziału:
- Zwiększenie pewności prowadzenia rozmów telefonicznych
- Poznanie technik pozwalających na osiągnięcie pozytywnego zaskoczenia rozmówców już na samym początku rozmowy telefonicznej poprzez stosowanie profesjonalnych otwarć sprzedaży
- Rozwinięcie umiejętności zadawania pytań otwartych, które pozwalają zaangażować rozmówców w udzielenie szerszych odpowiedzi
- Biegłe stosowanie umiejętności mówienia językiem korzyści w odniesieniu do konkretnych właściwości produktów
- Poprawa jakości emisji głosu w rozmowach telefonicznych poprzez koncentrację nad barwą głosu i wyrazistością mówienia
- Zaprojektowanie podczas zajęć efektywnych skryptów rozmów telefonicznych
- Rozwój umiejętności zachowania milczenia po zadaniu pytania
- Poprawa jakości zadawanych pytań w celu skoncentrowania rozmowy na konkretnych potrzebach rozmówców
- Kształtowanie umiejętności szybkiego docierania do decydentów
- Stworzenie możliwości uczestnikom szkolenia, którzy nie mają dużego doświadczenia w sprzedaży bezpośredniej „Face to face” do udziału w ćwiczeniach „Role playing” odwzorowujących spotkania osobiste celem zwiększenia pewności w rozmowach telefonicznych
Harmonogram aktywności szkoleniowych w celu osiągnięcia wysokiej efektywności projektu
Badanie potrzeb przed rozpoczęciem szkolenia w celu doprecyzowania treści programowych:
Odsłuch rozmów telefonicznych
Anonimowe badanie ankietowe pozwalające poznać indywidualne potrzeby uczestników
Publikacja materiałów poszkoleniowych
Sales Power Guide Books®
-Skrypty rozmów,
-Przykłady otwarć sprzedaży,
-Listy cech/zalet/korzyści dla konkretnych produktów.
Zbadanie skuteczności wdrożonych technik i standardów
w okresie do 30 dni po ukończeniu szkolenia
- Przeprowadzenie krótkiego szkolenia,
- Wspólny odsłuch wybranych rozmów telefonicznych,
- Dodanie indywidualnych treści wspomagających szkolenie.
Treści programowe:
Temat Sesji 1. Czym jest sprzedaż i dlaczego w ogóle kupujemy? |
Metoda szkoleniowa |
|
|
Przewidywany czas |
1 godzina, 30minut |
Temat sesji 2.Rozmowa telefoniczna versus spotkanie osobiste, czyli „Dlaczego tracimy pewność siebie sprzedając przez telefon? |
Metoda szkoleniowa |
|
|
Przewidywany czas |
1 godzina 30 minut |
Temat sesji 3. Struktura rozmowy handlowej w praktyce
|
Metoda szkoleniowa |
1. Schemat struktury rozmowy handlowej. 2. Struktura handlowa w formie kołowego przepływu. 3. Zachowanie struktury rozmowy i jej wpływ na efektywność rozmów handlowych 4. Jak profesjonalnie przygotować się do rozmów telefonicznych
|
. |
Przewidywany czas |
1 godzina |
Temat sesji 4. Techniki otwarć w rozmowach telefonicznych |
Metoda szkoleniowa
|
1.Typowe błędy w otwieraniu sprzedaży i ich wpływ na reakcje klienta. 2. Tempo mówienia, czyli wszystko co udało się usłyszeć przez naszego rozmówce. 3. Pauza, czyli pozwól klientowi mówić. 4. Jakość rozmowy telefonicznej i jej wpływ na zainteresowanie rozmówcy. 5. Pewność siebie w pierwszym kontakcie telefonicznym. 6. Wizja i misja firmy jako element budowania profesjonalnego wizerunku w sprzedaży telefonicznej. |
|
Przewidywany czas |
2 godziny 30 minut |
Temat sesji 5.Wszystko co powinieneś wiedzieć o rozpoznawaniu potrzeb |
Metoda szkoleniowa |
|
„Jakie pytania będziemy stosować, a które wyeliminujemy? |
Przewidywany czas |
1 godzina, 30minut |
Temat sesji 6. Umiejętność formułowania i zadawania pytań w rozmowach telefonicznych |
Metoda szkoleniowa |
1.Pytania- sklejki i ich wpływ na efektywność diagnozowania potrzeb. 2. Konstrukcja pytań otwartych w przykładach praktycznych. 3. Angażowanie i motywowanie klienta w udzielanie szerszych odpowiedzi poprzez doprecyzowanie pytań. 4. Pozostałe przykłady konstruowania pytań i ich wpływ na efektywność sprzedażową. 5.Kolejność zadawania pytań a wpływ na sukces sprzedaży. 6.Stworzenie efektywnych pytań otwartych na przykładzie naszych produktów i klientów naszej firmy.
|
|
Przewidywany czas |
1 godzina, 30minut |
Temat sesji 7.Umiejętność mówienia językiem korzyści w praktyce |
Metoda szkoleniowa |
1.Czym jest język korzyści. 2.Pojęcia cechy, zalety i korzyści na przykładach praktycznych. 3 Komunikowanie się językiem korzyści za pomocą konkretnych fraz słownych. 4. Stworzenie listy cech, zalet i korzyści na przykładzie konkretnego produktu z asortymentu produktów naszej firmy. 5. Typowe błędy w stosowaniu technik mówienia językiem korzyści.
|
|
Przewidywany czas (kompletne zajęcia nawet do 4 dni) |
2 godziny, 30minut |
Temat sesji 8.Pokonywanie obiekcji i zamykanie sprzedaży |
Metoda szkoleniowa |
1. Obiekcje i ich źródło pochodzenia. 2. Techniki neutralizowania obiekcji. 3. Parafraza w zastosowaniu praktycznym. 4. Etapy pokonywania obiekcji klienta. 5. Zamykanie sprzedaży. 6. Techniki radzenia z obiekcjami typu: „Takich telefonów jak Pański mam wiele”, „Proszę przesłać ofertę na adres biuro@....”, „Przykro mi, ale nie mogę podawać bezpośredniego numeru telefonu do ….”, „My już mamy dostawców takich jak Pańska firma i jesteśmy z nich bardzo zadowoleni”, „Proszę przesłać najpierw ofertę. Jeżeli będziemy zainteresowani to skontaktujemy się z Państwa firmą”. |
|
Przewidywany czas |
1 godzina, 30minut |
Temat sesji 9. Pokonywanie obiekcji cenowych w praktyce |
Metoda szkoleniowa |
|
|
Przewidywany czas |
1 godzina, 30minut |
Temat sesji 10. Budowa profesjonalnego skryptu rozmowy telefonicznej, jego modyfikacja i zastosowanie jako element przygotowania się do rozmów handlowych |
Metoda szkoleniowa |
4. Nieprzewidziane reakcje rozmówców versus nasze działanie. 5. Umiejscowienie pytań otwartych w skrypcie. 6. Arsenał cech, zalet i korzyści w rozmowie telefonicznej. 7. Symulacje rozmów telefonicznych do nowych klientów.
|
|
|
5 godzin |
Szkolenia zamknięte
Wymagania czasowe szkolenia zamkniętego: 2-4 dni roboczych szkolenia
Minimum 16-32 godzin szkoleniowych.
Minimum 2-4 dni szkoleniowych
Szkolenie w formule otwartej:
Wymagania czasowe szkolenia otwartego: 2 dni robocze szkolenia
Minimum 16 godzin szkolenia
Sprawdź terminy szkoleń otwartych
>
Bezpośredni kontakt w sprawie szkoleń zamkniętych ze sprzedaży telefonicznej w języku angielskim
Krzysztof Czupryński
Tel. 533 560 777 email: