G-2LH5X6K299

Wybierz swój język

 

 

 

Techniki sprzedaży

Umiejętność zadawania pytań otwartych

 

 

Umiejętność rozpoznawania potrzeb jest najtrudniejszą i zarazem najskuteczniejszą z technik sprzedażowych. Nawet najbardziej doświadczonym sprzedawcom rozpoznawanie potrzeb wydaje się stosunkowo łatwą techniką do zastosowania. Wielu sprzedawców uważa, że bez większych problemów radzi sobie z diagnozowaniem potrzeb w trakcie rozmów z klientami.  Przyglądając się jednak temu, jak handlowcy starają się badać potrzeby w trakcie rzeczywistych spotkań nasuwają się wnioski, że ten element rozmowy handlowej przysparza im najwięcej trudności. Problemy te wynikają przede wszystkim z tego, że częstokroć błędnie interpretują samą wiedzę dotyczącą pytań otwartych i zamkniętych. Nierzadko zdarza się, że zadawanie przez nich pytania zamknięte nazywają otwartymi, a te otwarte zamkniętymi. Bardzo często wynika to również z faktu, że sam rynek usług szkoleniowych wprowadza sprzeczne z sobą definicję dotyczące pytań. Podejście takie wprowadza wiele zamieszania w próbie stosowania technik zadawania pytań w praktyce. Sprzedawca, który nie potrafi podać przykładów pytań otwartych z wielkim prawdopodobieństwem nie będzie potem mógł zastosować ich w praktyce. Dlatego zdobycie wiedzy w tym zakresie pozwoli w przyszłości na wyeliminowanie wiele błędów, a przede wszystkim na skuteczne sprzedawanie.

 

"Właściwe zadawanie pytań otwartych

powoduje zwiększenie szacunku naszego rozmówcy" 

 

 

  

W profesjonalnym diagnozowaniu potrzeb klientów staramy się poznać nie tylko potrzeby świadome, ale również te nieświadome. W praktyce wymaga to od nas dużego zaangażowania powiązanego z silną koncentracją na temacie rozmowy. Nadto, zadeklarowane potrzeby mogą się znacząco różnić od tych, do których rozpoznania się przygotowaliśmy.  Wymusza to na sprzedawcy jeszcze większą elastyczność popartą szeroką wiedzą dotyczącą swojej oferty asortymentowej. Dlatego znajomość wszystkich cech, zalet i korzyści produktów pozwoli nam szybko zareagować na oczekiwania klienta. Często reakcje klienta na zadane przez nas pytanie otwarte będą dla nas i dla klienta zaskakujące 

 

"Ten kto zadaje pytania wydaje się głupcem przez tylko przez pewien czas,

lecz ten kto ich nie zadaje w ogóle pozostaje głupcem na zawsze”

 

 

 

 

"Nadrzędną słabością sprzedawców jest stosowanie pytań zamkniętych

rozpoczynających się od zaimków pytających 

|Czy….

 Powoduje to nie tylko małe zaangażowanie klienta w rozmowę,

ale również wymusza to na samym sprzedawcy ciągłe prowadzenie rozmowy samemu.

 

 Stosowanie pytań otwartych zachęca klienta

do aktywnej rozmowy i artykułowania swoich potrzeb”

 

 

 

 

„Diagnozowanie potrzeb polega na szczegółowej analizie informacji.

 Dlatego nie bój się pytać o to, co konkretnie klient miał myśli w danej sprawie.

 

Bardzo często za jedną wstępnie zdefiniowaną przez sprzedawcę potrzebą

może kryć się kilka innych, których nigdy nie zdołasz poznać,

jeśli nie zadasz pytań doprecyzowujących”

 

 

Więcej informacji dotyczących umiejętności rozpoznawania potrzeb z użyciem pytań otwartych  znajdziesz w książce Krzysztofa Czupryńskiego "Sztuka sprzedaży w praktyce-praktyczny poradnik szkoleniowy" Książka techniki sprzedaży

 

 

 

Szkolenia sprzedażowe Sales Power School® skoncentrowane są rozwoju umiejętności projektowania i stosowania pytań otwartych.  

Uczestnicy naszych szkoleń otrzymują  wcześniej przećwiczone skrypty  zawierające 

gotowe pytania otwarte wstępne i zasadnicze. 

 

 

 

 

SZKOLENIA SPRZEDAŻOWE W JĘZYKU POLSKIM I ANGIELSKIM

 

 

 

Nasze szkolenia w innych krajach

 

 

 

Wydawca książek w języku polskim i angielskim

 

 

 

 


WIZJA

Mamy aspiracje by stać się najlepszą  firmą doradczo-szkoleniową specjalizującą się tylko i wyłącznie w szkoleniach  sprzedażowych.  Wykorzystując  nasze osobiste praktyczne doświadczenie wyniesione z wielu branż jesteśmy ekspertem w prowadzeniu profesjonalnych szkoleń. handlowych.

 

 

VISION

We have aspirations to be the best sales training company.

Using our sales personal practice  experience, which has been taken away from many trades, we are experts in professional trainings.

 

 

 

 MISJA

Pragniemy inspirować  przede wszystkim do zmian zachowań handlowych osób prywatnych, wszelkich instytucji oraz przedsiębiorstw. Ogólnie  rzecz mówiąc: wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób zetknęli  się w swoim życiu ze sprzedażą. Doradzamy w sposób praktyczny. Poprzez nasze efektywne programy i sesje szkoleniowe pomagamy naszym klientom zwiększyć ich zyski . Z jednej strony uczymy jak bronić się przed manipulacjami w sprzedaży, z drugiej jednak sami ich nie stosujemy. Istotna jest dla nas etyka w biznesie. Począwszy od drobnej sprzedaży detalicznej po negocjacje wielomilionowych kontraktów  w branżach technicznych dajemy praktyczne „know-how” dopasowane do  realiów. rynkowych. 

 

MISSION

 

We want to inspire You. Above all, to change individuals, every institution and companies trade’s behaviours. Generally speaking: everyone, who touched with sales, no matter what way. We advise in practice. Through our effective programs and trainings we help our customers to increase their incomes. On the one hand, we learn how to defend aganist sales manipulations. On the other hand, we ourselves do not use it.

 

Business ethics is very important to us. Starting in small retails sales and finishing in big millions contracts in technical sectors we give You practice „Know-How” suitable to Your reality.

Our coach and advisor team are people possessed practical experience in sales.