G-2LH5X6K299

Wybierz swój język

 

 

Negocjacje cenowe

Jak pokonywać obiekcje cenowe klienta?

 

 

W każdym procesie sprzedaży, czy tego chcemy, czy nie chcemy i tak w końcu będziemy zmuszeni domówić się cenowo z  klientem. Jest to nieodzowny element każdej rozmowy handlowej, podczas której finalizujemy transakcje. Zamknięcie sprzedaży to właśnie ten etap naszej rozmowy, w którym winniśmy dokonać ustaleń cenowych.  

 

Jak domykać transakcje w najbardziej korzystnych dla nas cenach sprzedaży?

Czy kiedykolwiek słyszałeś o regule BATNA?

 

BATNA (z ang. best alternative to negotiated agreement) służy planowaniu rezultatów negocjacyjnych. Stosuje się ją w różnych negocjacjach w celu ustalenia celu rozmów. W  tłumaczeniu dosłownym z języka angielskiego jest to „najlepsza alternatywa do porozumienia negocjacyjnego”. Na etapie przygotowania do rozmów zaleca się stronom negocjacji, aby ustaliły swoje roszczenia na poziomie minimalnym. Innymi słowy, chodzi o to, aby ustalić swoje maksymalne ustępstwo, na które zgodzi się dana strona w zamian za osiągniecie porozumienia. Zalecane jest również, aby w trakcie rozmów nie ustępować poniżej naszych wcześniejszych założeń. Zbyt wczesne pójście na ustępstwa będzie z pewnością niekorzystne dla negocjatora, a nierzadko źle odebrane przez pozostałych uczestników negocjacji. Metoda ta jest często stosowana w negocjacjach reklamacyjnych, pracowniczych i wszelkich biznesowych.   Zbyt rzadko jednak omawia się jej wkład w przebieg negocjacji cenowych.

 

 

 „Stosowanie reguły BATNA

w ustaleniu celów negocjacji cenowych

jest istotne dla całego procesu sprzedażowego”

 

Stosowanie reguły BATNA w ustaleniu celów negocjacji cenowych jest istotne dla całego procesu sprzedażowego. Jak możemy wyznaczać nasze cele sprzedażowo-negocjacyjne z użyciem tej reguły w praktyce? Na samym początku konieczne jest ustalenie pierwszej ceny, która zostanie przez nas zaoferowana. Na samym końcu ustalamy cenę minimalną, którą jesteśmy zaakceptować finalizując sprzedaż.

Kolejną techniką pokonywania obiekcji cenowych są tzw. negocjacje ustępstw, które polegają na tym, że każda nasza rezygnacja ze wstępnie przedstawionych warunków winna powodować wymuszenie na drugiej stronie negocjacji jakieś ustępstwo w zamian. Dla przykładu, kiedy godzisz się na obniżenie ceny sprzedaży o kilka kolejnych punktów procentowych, to masz prawo oczekiwać zapłaty za przedpłatę. Inny przykład: jeżeli godzisz się udzielenie dłuższego terminu płatności, to możesz żądać w zamian podpisania weksla in blanco. Gdy godzisz się na niższą cenę, możesz żądać w  zamian zwiększenia ilości zamówienia. Pozornie może się nam wydawać, że poprzez stosowanie takich technik stracimy klientów. Nic bardziej mylnego. Nasi klienci doceniają fakt, że do czynienia mają z twardym negocjatorem, którego niełatwo namówić na jakiekolwiek odstępstwo od swoich żądań. Postaraj się wypróbować powyższą technikę we własnych rozmowach sprzedażowych.

 

 

„Techniki negocjacji ustępstw polegają na tym,

że każda nasza rezygnacja z wstępnie przedstawionych warunków

winna powodować wymuszenie na drugiej stronie negocjacji

jakieś ustępstwo w zamian”

 

 

 

Polecanymi do stosowania frazami słownymi mogą następujące przykłady:

 

„Dobrze zgodzę się, ale w zamian oczekuję …”

- „Mogę się zgodzić na Państwa oczekiwania pod następującym warunkiem …”

- „Jestem w stanie odstąpić od mojego żądania, ale w zamian oczekuję …”

 

Więcej informacji dotyczących umiejętności negocjacji cenowych znajdziesz w książce Krzysztofa Czupryńskiego "Sztuka sprzedaży w praktyce-praktyczny poradnik szkoleniowy" Książka techniki sprzedaży

 

 

 

Szkolenia sprzedażowe Sales Power School®

pozwalają rozwijać umiejętności pokonywania obiekcji cenowych w bardzo praktyczny.

 

Uczestnicy naszych szkoleń rozwijają

umiejętności sprzedaży produktów w cenach wyższych od konkurentów.

 

 

SZKOLENIA SPRZEDAŻOWE W JĘZYKU POLSKIM I ANGIELSKIM

 

 

 

Nasze szkolenia w innych krajach

 

 

 

Wydawca książek w języku polskim i angielskim

 

 

 

 


WIZJA

Mamy aspiracje by stać się najlepszą  firmą doradczo-szkoleniową specjalizującą się tylko i wyłącznie w szkoleniach  sprzedażowych.  Wykorzystując  nasze osobiste praktyczne doświadczenie wyniesione z wielu branż jesteśmy ekspertem w prowadzeniu profesjonalnych szkoleń. handlowych.

 

 

VISION

We have aspirations to be the best sales training company.

Using our sales personal practice  experience, which has been taken away from many trades, we are experts in professional trainings.

 

 

 

 MISJA

Pragniemy inspirować  przede wszystkim do zmian zachowań handlowych osób prywatnych, wszelkich instytucji oraz przedsiębiorstw. Ogólnie  rzecz mówiąc: wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób zetknęli  się w swoim życiu ze sprzedażą. Doradzamy w sposób praktyczny. Poprzez nasze efektywne programy i sesje szkoleniowe pomagamy naszym klientom zwiększyć ich zyski . Z jednej strony uczymy jak bronić się przed manipulacjami w sprzedaży, z drugiej jednak sami ich nie stosujemy. Istotna jest dla nas etyka w biznesie. Począwszy od drobnej sprzedaży detalicznej po negocjacje wielomilionowych kontraktów  w branżach technicznych dajemy praktyczne „know-how” dopasowane do  realiów. rynkowych. 

 

MISSION

 

We want to inspire You. Above all, to change individuals, every institution and companies trade’s behaviours. Generally speaking: everyone, who touched with sales, no matter what way. We advise in practice. Through our effective programs and trainings we help our customers to increase their incomes. On the one hand, we learn how to defend aganist sales manipulations. On the other hand, we ourselves do not use it.

 

Business ethics is very important to us. Starting in small retails sales and finishing in big millions contracts in technical sectors we give You practice „Know-How” suitable to Your reality.

Our coach and advisor team are people possessed practical experience in sales.